סגולה עתיקה: פרשת ואתחנן \\ הרב נהוראי אלביליה

הרב נהוראי משה אלביליה No Comments on סגולה עתיקה: פרשת ואתחנן \\ הרב נהוראי אלביליה

מהי הסגולה העתיקה לקבלת התפילות שגילה לנו הרמח"ל הקדוש?

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"והייתם לי סגולה מכל העמים כי לי כל הארץ"

זה אולי המשפט שמלווה את עם ישראל רבות בשנים..

עם סגולה = העם המיוחד מבין כל העמים..

הבה נתרגם זאת למאורעות מאת השנים האחרונות, היהודים היוו חלק נכבד בעשייה העולמית, אם זה בפרסי נובל על עשייה כלשהי למען האנושות או איזה שהיא יצירה של רעיון חדש שלא היה עד אותו יום.

היהודי האולטימטיבי והמוכר שהרבה ניסו לפצח את רעיונותיו והגיגיו היה סר אלברט איינשטיין שפיצח רעיונות חדשים בתחום המדע והאסטרלוגיה הכללית..

זהו המיוחדות אם תרצו אולי בקטע הגשמי..

אך מה המיוחדות שלנו הרוחנית?

זה ההכרה האנושית והתת הכרתית של כל יהודי שיש כאן ריבונו של עולם והוא מלכו של עולם שברא הכל והוא אבא של כולם.

וכאן אנו באים ללשון התפילה שפתח בה משה רבינו את פרשתנו:

"ואתחנן אל ה' בעת ההיא לאמר, אדני אלהי-ם את החילות להראות את עבדך את גדלך ואת ידך החזקה אשר מי אל בשמים ובארץ אשר יעשה כמעשך וכגבורתך".

"ריבונו של עולם", זעק והתחנן 515 תפילות כמנין ואתחנן, נכון שקרה מה שקרה במי מריבה אבל אני לא מוותר עד שתודיע לי אם אכנס או לא? (רש"י)

ואנחנו הקטנים מסתכלים מהצד בדור הזה על תפילותיו של משה רבינו ואנחנו שואלים את השאלה הבאה 515?

כך גדול כוחה של תפילה?

בשביל להבין את המעלה של התפילה הבה נראה יחד את לשונו של הרמח"ל הקדוש (תקט"ו תפילות, עא):

"אפילו בזמן החושך והצרה מי שקורא אותך באמת לא תשוב תפילתו ריקם, בכמה כח שאתה נותן בכנפיים שלה לעלותה כנשר זה לגבך שלא יוכל שום אחד להגיע אליה, שהיא מתעלה מכל מיני קטרוגים, כנשר זה שמתרומם מכל החיצין ומי הוא? התפילה שמסתלקת יותר, תפילה היוצאת בקיווי, שכל שאר התפילות מתייגעות בדרך ונאמר בהם אשר "קרך בדרך ואתה עייף ויגע", אבל התפילה העולה בקיווי, בה נאמר "וקווי ה' יחליפו כח יעלו אבר כנשרים ירוצו ולא ייגעו יילכו ולא ייעפו".

משה רבינו נבחר על ידי הקב"ה כבר באותם שנים במצרים לגאול את עם ישראל דווקא הוא ולא אחר ללא כחל ושרק, עשר המכות קריעת ים סוף וכו', ביקש מהקב"ה תכניס אותי לארץ ישראל שים אותי אפילו לא כחי על פני האדמה אלא חלק מעוף השמים (מדרש) בא להתפלל עוד תפילה אחת, "רב לך אל תוסף דבר אלי", רב זה אותיות בר, ובר בארמית שפת הגמרא, זה חוץ, משה רבינו התפלל 515 תפילות, ראה שזה לא הולך, אמר אולי נתפלל עוד תפילה אחת בקיווי מלא שאני יכניס לעצמי סופית שאין עוד מבלעדי ה' יתברך, ותפילה שלי הרי היא כמו "הנשר הדואה כלפי מעלה", בא הקב"ה ואמר "רב לך" תעצור כי תפילה כזו אני לא יוכל להשיב ריקם.

אתה או את חווים קושי מסוים, המתנה מייאשת למציאת עבודה, חיפוש בלתי נלאה אחרי דירה להשכרה, תלמוד תורה או בית ספר טוב לילדים, ישיבה שהילד שלך יצמח בה לאילנא רברבא, סמינר טוב לבנות, תתפלל בהכרה ובהבנה שאין עוד מבלעדי ה' יתברך, תתפללי בדעה שרק ה' יכול להושיע אותך, הרמח"ל הקדוש מבטיח שתפילה כזו לא שבה ריקם היא חותכת את כל המעכבים והמקטרגים והמשטינים ואדם ככה יוכל למשוך לעצמו ישועה בכל מה שצריך..

יוצא שהסגולה העתיקה של תפילה היא גם הסגולה העכשווית ביותר..

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל היקרים והאהובים!!


המאמר נכתב לרפואתו השלמה של מורי ורבי עטרת ראשי 

ר' חיים שמעון פינטו שליט"א בן הרבנית מדלן מזל טוב ע"ה

בתושח"י



0 תגובות